Atentie Cookie-urile sunt folosite pe acest site pentru a oferi cea mai buna experienta pentru utilizator. Daca veti continua, vom presupune ca sunteti de acord sa primiti cookie-uri de pe acest site. SUNT DE ACORD

Pregatirea bicicletelor pentru livrare

 Livrare biciclete 

Primul lucru pe care trebuie sa il faceti in momentul in care primiti coletul este sa scoateti bicicleta din cutie si sa indepartati toate foliile protectoare. Bicicleta este asamblata intr-un procent de 95%, deci trebuie sa mai montati doar roata din fata si pedalele.

Inainte de ambalarea bicicletei, in service-ul Maryon sunt verificate si reglate toate componentele bicicletei:

  • Sistemul de franare (mecanic sau hidraulic)
  • Transmisia (angrenaj pedalier, lant, pinion)
  • Schimbatoarele de viteze (fata si spate)
  • Alinierea rotilor
  • Presiunea in camerele de aer/anvelope
  • Reglajul cuvetelor furcii
  • Reglajul monoblocului pedalier
  • Verificarea generala a suruburilor cu cheia dinamometrica

Chiar si roata din fata este montata pe bicicleta pentru verificarea alinierii jantei si reglajul franei fata, dupa care este demontata si asezata separat in cutia bicicletei din motive de spatiu (la fel si pedalele).


 Scule necesare 

Pe langa bicicleta, in cutie veti mai gasi roata din fata, axul cu prindere rapida (dupa caz), pedalele si certificatul de garantie.

La majoritatea biciclelor moderne, roata din fata a bicicletei se fixeaza cu ax - prindere rapida (Quick Release), caz in care nu sunt necesare scule pentru montaj. In situatia in care roata bicicletei are ax clasic nut-cu piulite (se intampla foarte rar), pentru fixarea rotii pe furca aveti nevoie de o cheie de 13.

Acordati o atentie deosebita montarii pedalelor. Inainte sa le montati, indentificati pe axurile pedalelor inscriptiile R si L. Pedala cu inscriptia R se va monta pe partea dreapta a bicicletei (partea cu angrenajul pedalier si se va infileta normal), iar pedala cu inscriptia L se va monta pe partea stanga a bicicletei si se va infileta in sens invers. Pedalele trebuie sa intre usor pe bratele pedaliere. Infiletati cu mana pana aproape de capat si la sfarsit strangeti pedala cu o cheie fixa de 15. Anumite modele de pedale se pot strange si cu o cheie imbus, deci este bine sa aveti la indemana si un set de chei imbus.


5 sfaturi utile 
  1. Dupa ce ati parcurs 100-200 de kilometri cu bicicleta sau daca vedeti ca vitezele nu se mai schimba atat de bine, este recomandat sa reglati cablurile schimbatoarelor, deoarece, fiind noi, cablurile schimbatoarelor se mai intind cativa mm. Acest lucru se intampla la orice bicicleta noua, indiferent de valoarea acesteia.
  2. Este foarte important modul in care folositi transmisia bicicletei. Un chainline neconform poate afecta grav componentele transmisiei bicicletei. Atentie la modul in care folositi combinatia de foi si pinioane. Evitati sa folositi pinionul mic pe spate si foaia mica pe fata, sau, pinionul mare pe spate si foaia mare pe fata, deoarece, lantul va lucra pe diagonala transmisiei, moment in care transmisia bicicletei va fi supusa la o tensiune atat de mare incat lantul se poate chiar si rupe. Chiar si in cazul in care lantul rezista, apare uzura prematura la transmisia bicicletei (lant intins, pinioane ascutite, dintii pinioanelor strambi, rupti sau indoiti).
  3. Este obligatoriu sa pedalati cand schimbati viteza. Asta pentru ca lantul trebuie sa fie in miscare, astfel incat schimbatoarele sa „deraiaze” lantul de pe un pinion pe altul. Daca faceti clic pe maneta schimbatorului fara a pedala, treptele de viteza nu se vor schimba pana cand nu incepeti sa pedalati, iar cand veti face asta, veti auzi niste zgomote foarte ciudate. De asemenea, nu incercati sa schimbati treptele de viteza atunci cand bicicleta este stationata, deoarece intindeti inutil cablurile.
  4. Usurati presiunea asupra pedalelor atunci cand schimbati vitezele. Bineinteles ca trebuie sa pedalati pentru a schimba vitezele, dar micsorati sarcina de pe pedale atunci cand schimbati. O atingere usoara a pedalelor netezeste semnificativ schimbarea vitezei, previne acele zgomote oribile si prelungeste durata de viata a transmisiei. Va trebui sa anticipati putin schimbarile de viteze, dar odata ce ati micsorat cadenta de pedalare, presiunea asupra pedalelor scade si treptele de viteza se schimba foarte usor.
  5. La maneta de pinioane, clic scurt si se schimba pinionul, indiferent ca lantul urca sau coboara pe grupul de pinioane, la maneta de foi, clic lung la urcarea lantului pe foaia angrenajului pedalier si maneta se elibereaza numai dupa ce lantul a urcat complet pe foaie (placa).



Spor la pedalat!