Frane mecanice

 Frane mecanice 

Franele mecanice ale unei biciclete sunt compuse din maneta si etrier sau clesti de frana. Conexiunea de la maneta de frana la etrier/clesti se face printr-un cablu de frana. Cand maneta de frana este actionata, cablul transmite miscarea catre etrier/clesti. Placutele/sabotii sunt presati si intra in contact cu discul respectiv janta. Puterea de franare este dezvoltata de un sistem de franare, mecanic.

Din motive de intretinere, biciclistii de anduranta prefera franele mecanice.  Franele mecanice sunt usor de reparat, iar componentele pentru ele sunt disponibile in aproape orice magazin de biciclete din lume. Schimbarea cablurilor se face cu scule simple, cum ar fi o cheie hexagonala sau o cheie multipla pentru biciclete .

Franele mecanice au avantaje si dezavantaje. In comparatie cu franele hidraulice, puterea de franare nu poate fi controlata. La inceputul distantei de franare te mai poti juca putin cu puterea de franare, apoi franarea are loc destul de repede.

Frane mecanice

  • Performanta de franare buna
  • Mai ieftin in comparatie cu franele cu lichid hidraulic
  • Greutate mai mica 
  • Puterea de franare mai greu de dozat 
  • In cazul unei defectiuni pot fi intretinute de dvs.: este suficienta o cheie hexagonala
  • Datorita frecarii cablului pe camasa de frana (bowden), performanta de franare nu se apropie de cea a franelor cu lichid
  • Pentru a mentine performanta de franare, este necesara o revizie la aprox. 500 - 1000 de kilometri parcursi.



Pentru moment, nu exista produse disponibile in aceasta categorie